تاسیسات فصل اصفهان

تاسیسات سرمایش وگرمایش

تاسیسات فصل اصفهان

تاسیسات سرمایش وگرمایش

تاسیسات فصل اصفهان

فروش پکیج و رادیاتور و کولر گازی اصفهان واجرای موتورخانه حرارتی وبرودتی اصفهان.خدمات فنی تاسیسات اصفهان .فروش لوله واتصالات پنج لایه اصفهان اجرای لوله کشی سرد وگرم وفاضلاب ساختمان اصفهان

نویسندگان

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۶
مهر

پکیج دمیردوکوم ترکیه آترون demirdukom Atron

نوع محصول : پکیج شوفاژ دیواری

شرکت تولید کننده : دمیردوکوم ترکیه

صاحب امتیاز : شرکت وایلانت آلمان

نام مدل : آترون

ظرفیت اسمی : (24) هزار کیلووات ، (28) هزار کیلووات

قیمت : زیاد

رضایت مشتری : خیلی خوب

خدمات پس از فروش : خوب

مونتاژ : ترکیه

ارائه دهنده خدمات : مثلث طلایی

گارانتی : (24) ماهه قابل تمدید

خدمات پس از فروش : (10) سال

ویژگی خاص : تنظیمات رادیاتور، گرمایش از کف، فن کوئل

آلودگی صوتی : خیلی کم زیر (40) دسیبل

پکیج دمیردوکوم ترکیه آترون demirdukom Atron

پکیج آترون شرکت دمیردوکوم ترکیه

شرکت دمیردوکوم ترکیه (DemirDöküm) فعالیت خود را  در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و سیستم های تهویه مطبوع از سال ۱۹۵۴ در استانبول ترکیه آغاز کرد. شرکت دمیردوکوم (DemirDöküm) در آغاز راه تولید رادیاتور پنلی، آبگرمکن دیواری، اجاق فر، دیگ و … را در دستور کار خود قرارداد. این شرکت از زمان تاسیس تا به امروز سهم بزرگی در حرکت رو به پیشرفت صنعت کشور ترکیه ایفا کرده است. استفاده از فن آوری های نوین و توجه به کیفیت و ارائه خدمات مناسب به مصرف کنندگان وجه تمایز این شرکت با دیگر تولید کنندگان سیستم های گرمایشی و سرمایشی در کشور ترکیه می باشد.

شرکت دمیردوکوم ترکیه (DemirDöküm) بزرگترین شرکت تولیدی سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ترکیه است که اغلب مردم در این کشور، حداقل یکی از محصولات این شرکت استفاده می کنند.

شرکت دمیردوکوم ترکیه (DemirDöküm) در سال ۲۰۰۷ پس از ادغام با کمپانی وایلانت گروپ آلمان “VAILLANT GROUP” (بزرگترین تولید کننده تجهیزات گرمایشی اروپا) عضو این گروه شد.

پس از عضویت شرکت دمیردوکوم ترکیه (DemirDöküm) در گروه وایلانت آلمان (VAILLANT) ، سرعت پیشرفت این شرکت در حرکت رو به جلو دوچندان شد. اکنون این شرکت محصولات تولیدی خود را به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می کند.

و با تولید پکیج دیواری چگالشی ( پکیج کندانس ) با بازده ۱۰۸٫۷ درصد توانست عنوان کم مصرف ترین پکیج چگالشی دنیا را در حال حاضر به نام خود کند .

۲۴ -۲۸  kW ظرفیت

Cنوع سیستم احتراق          سیستم بسته تیپ

(۹۲/۴۲ CEE) کلاس بازده انرژی

۷۰۰ x 410 x 280 (24 kW)     ابعاد پکیج

۷۰۰ X 430X 280 (28 Kw)

سیستم هوشمند گرمایشی

قابلیت انتخاب نوع سیستم گرمایشی (اقتصادی/آسایشی)

سیستم فن دور متغیر

قابلیت نصب ترموستات اتاقی

۳۵-۶۴ °C بازده حرارتی آبگرم بهداشتی

۳۸-۸۵ بازده حرارتی سیستم گرمایشی

۳۰-۵۰ °C بازده حرارتی سیستم گرمایشی _گرمایشی از کف

  • مجید آیین
۰۴
مهر

سیستم VRF

تاریخچه VRF

VRF اولین بار سال ۱۹۸۲ در داخل ژاپن اختراع و تولید شد . هم اکنون سیستم های تهویه مطبوع VRF در ۵۰ درصد از ساختمان های اداری و در ۳۳ درصدر ساختمان های بزرگ تجاری این کشور به کار میرود .

 

VRF چیست ؟

مخفف این سه کلمه می باشد:       Flow) F  -   (Refrigent) R  -   (variable) V)

به معنای جریان متغیر سیال در پنل ها (یونیت داخلی) می باشد . به تعریف ساده تر این دستگاه شبیه کولر گازی با چندین یونیت داخلی می باشد.

*با توجه به حساسیت سیستم V.R.F اجرای آن کار بسیار تخصصی می باشد که در صورت وجود کوچکترین نقص در طراحی یا اجراء کل سیستم دچار مشکل خواهد شد. پس بهتر است در صورت خرید دستگاه از هر شرکت و یا برندی کار طراحی، نصب و اجرا نیز به عهده فروشنده باشد.

 

طریقه کار کرد سیتم های VRF

سیستم‌های پمپ گرمایی مولتی اسپلیت، که در داخل آنها از تعدادی واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی استفاده می‌شود، از یک تکنولوژی مناسب برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری سبک به سیستم‌های با جریان متغیر مبرد یا VRFمتحول شده‌اند که می‌توانند تهویه مطبوع خوبی را برای ساختمان‌های تجاری عظیم فراهم نمایند.

در فناوری VRF از کنترل‌های هوشمند یکپارچه، محرک‌های سرعت متغیر(VSD) ، لوله‌کشی مبرد، و بازیابی گرما برای تولید محصولاتی استفاده می‌شود که واجد ویژگی ‌هایی مانند سهولت نصب بازدهی بالای انرژی، انعطاف پذیری عملکرد، و کنترل منطقه هستند.

در فناوریVRF  کنونی از موتورهایی با مبدل جریان (کموتاتور) الکترونیکی(ECM)، کمپرسورهای پیچی با محرک معکوسگر، کمپرسورهای چندتایی، پیکربندی‌های چندکاره، مداربندی پیچیده مبرد و روغن، برگشت‌ها، و کنترل‌هایی استفاده می‌شود که اجازه می‌دهند تا ۶۰ واحد داخلی یا بیشتر به شکل متصل به یک واحد خارجی کار نماید سیستم‌های مولتی اسپیلیت متشکل از چند قسمت داخلی متصل به یک واحد خارجی میباشد.

سیستم‌هایVRF  انواع پیشرفته‌ ای از سیستم‌های مولتی اسپیلیت بدون کانال هستند که اجازه می‌دهند واحدهای داخلی زیادی به هر واحد خارجی متصل شوند و امکانات اضافه ‌ای از قبیل گرمایش و سرمایش همزمان و بازیابی گرما را نیز فراهم کنند. سیستم‌های پمپ گرمایی مولتی اسپیلیت گرمایش در تمام واحدهای داخلی، یا سرمایش در تمام واحدها را امکان پذیر می‌سازند؛ نه گرمایش و سرمایش همزمان. اما سیستم‌های VRF امکان گرمایش و سرمایش همزمان و همچنین بازیابی گرما جهت کاهش مصرف انرژی طی فصل گرمایش را فراهم می‌کنند.

 

مزایایی استفاده از سیستم V.R.F

1) مدیریت پنل ها جهت افزایش بهره وری تا 20%: به طور مثال اگر ظرفیت یک کندانسور
Btu/h 100000 باشد مجموع ظرفیت یونیت های داخلی متصل به آن می تواند تا Btu/h 120000 باشد و این به معنای افزایش ظرفیت دستگاه نیست بلکه به معنای مدیریت ظرفیت و تقسیم بار برودتی بین یونیت های داخلی می باشد. این ویژگی در ساختمان هایی که هم از شمال و هم از جنوب نورگیر هستند بیشترین استفاده را دارد.
2) استفاده از کمپرسور اسکرال از نوع دیجیتال اینورتر: این ویژگی به تنهایی می تواند مصرف برق را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
3) امکان طول لوله کشی در متراژ بالا
به صورت عمودی : 50 متر
به صورت افقی: 100 متر
مجموع طول لوله کشی به صورت عمودی ، افقی و شاخه ها تا 250 متر، اختلاف ارتفاع بین دو شاخه حداکثر 15 متر می باشد.
4) امکان کنترل هر یونیت داخلی به صورت مجزا
5) امکان استفاده از دستگاه برای تولید گرمایش (Heat pump) در زمستان
6) تنوع در استفاده همزمان از انواع یونیت داخلی (کاستی، دیواری، سقفی توکار و کانالی)

 

معایب استفاده از V.R.F

1) در صورت کوچکترین نشتی گاز در مسیر لوله کشی کل سیستم دچار مشکل می شود ( به دلیل عدم توازن و فشار گاز درون شاخه ها) و فرایند تولید سرما جهت کلیه ی یونیت های داخلی دچار اختلال می شود. پیدا کردن نشتی لوله مسی بسیار سخت و هزینه بر است چرا که مبرد های مورد استفاده در VRF بدون بو و بدون رنگ هستند و احتمال تخریب جهت مشخص شدن محل نشت و عیب یابی لوله مسی صدمه دیده بسیار زیاد است و باید آن قسمت که دچار نشتی شده تعویض گردد.
2) در صورت استفاده از دستگاه جهت تولید گرمایش باید به نکات ذیل توجه کرد:
1-2 استفاده از کمپرسور دستگاه جهت گرمایش مشمول هزینه برق می باشد، که با توجه به هزینه برق در کشور ایران است استفاده از آن جهت تولید گرمایش مقرون به صرفه نمی باشد.
2-2 در شرایط ایده آل جهت تولید گرمایش در زمستان به ازای هر 1 ساعت تولید گرمایش، 5 دقیقه تولید سرمایش نیز دستگاه خواهد داشت، این به دلیل عمل Reverse کردن کمپرسور دستگاه می باشد.
*پیشنهاد می شود جهت استفاده از دستگاه برای گرمایش توسط موتورخانه یا پکیج، آب گرم به پنل های داخلی (نوع سقفی توکار یا کانالی) که مجهز به کویل آب گرم شده اند رسانده شود و در زمستان از گرمایش مطبوع نیز بدون هزینه برق بهره مند شوید.
البته در این صورت شما مجاز به انتخاب دو نوع پنل داخلی بیشتر نیستید و دیگر امکان استفاده از پنل های دلخواه با سلیقه خود را نخواهید داشت، باید از پنل های سقفی توکار با فشار استاتیک pa30 و یا پنل های داخلی High static کانالی استفاده کنید.
3) در صورت تغییر معماری امکان تغییر جای یونیت داخلی وجود ندارد. چرا که با کوچکترین تغیر فشار درون شاخه ها به هم می ریزد و باعث اختلال در تولید سرمایش در تمام یونیت های داخلی می شود.
با توجه به مزایا و معایب VRF به نظر می رسد استفاده از این دستگاه در هتل ها، در مناطق گرمسیر مقرون به صرفه و کاربردی باشد.

دستگاههای مالتی اسپلیت (MDV) کمپانی میدیا (Midea) نسل جدیدی از دستگاههای تهویه مطبوع ساختمانی بوده که با داشتن قابلیتهای متنوع و متفاوت، امکان تهویه مطبوع ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری و ... را فراهم می سازد.
سیستم مالتی اسپلیت (MDV) هم به عنوان سیستم اصلی تهویه مطبوع پروژه ها و هم به عنوان سیستم کمکی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

از مشخصات ویزه سیستم مالتی اسپلیت (MDV) می توان به موارد زیر به طور خلاصه اشاره نمود:

1- تنوع در یونیتهای داخلی و خارجی

امکان جانمایی دستگاهها در فضاهای مختلف با داشتن تنوع وسیعی از مدلهای یونیت داخلی، امکان استفاده از دستگاه در فضاهای با معماری های متنوع را فراهم می کند و نیز درمورد دستگاههای یونیت خارجی امکان نصب در ارتفاع بالاتر و پایین تر از یونیت داخلی وجود دارد.
در ضمن این دستگاهها هم بصورت هوا خنک (نصب در فضای آزاد) و هم بصورت آب خنک (نصب در موتورخانه) ارائه می گردد. (شکل زیر

vrf-1

2- نصب با اشغال حداقل فضا و راهبری آسان

نصب دستگاههای مالتی اسپلیت حداقل فضا را اشغال نموده و نیز برای کاربران جهت راهبری و استفاده بسیار آسان می باشد.

vrf-2

3- امکان لوله کشی طولانی و انعطاف پذیری در نصب

vrf-3

4-امکان اتصال یونیتهای داخلی متنوع به یونیت خارجی واحد (حداکثر 64 یونیت داخلی)

5- نگهداری دمای محیط در شرایط ثابت و استاندارد

دستگاههای مالتی اسپلیت قادر به تامین دمای مناسب و نیز نگهداری دمای فضا در شرایط مناسب با حداقل تغییرات با توجه به ترموستاتهای موجود می باشد.

vrf-4

6- کارکرد آرام و بی صدا

vrf-5

7- یونیتهای داخلی متنوع و با طراحی جدید

vrf-6

8- کنترل دمای فضاها به صورت جداگانه و مستقل

vrf-7

9- استفاده از کمپرسورهای دیجیتال اسکرال

سیستمهای مالتی اسپلیت میدیا () با استفاده از کمپرسورهای دیجیتال اسکرال، امکان کنترل ظرفیت دستگاه را به صورت کاملا پیوسته و دقیق فراهم ساخته و با استفاده از تکنولوژی دستگاههای پیشرفته تهویه مطبوع روز دنیا، با امکان کنترل دما و نیز ظرفیت و در عین حال صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می نمایند.

vrf-8

vrf-9

کاتالوگ سیستم  VRF میدیا

جهت دانلود کاتالوگ سیستم VRF میدیا بر روی لینک ذیل کلک نمائید.

دانلود PDF کاتالوگ سیستم VRF میدیا
  • مجید آیین
۰۴
مهر

نکات مهم انتخاب انواع داکت اسپلیت Duct split

داکت اسپلیت اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد استفاده قرار می دهند و امروزه یکی از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود.

داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم توسط کانالهای اجرا شده در داخل سقف کاذب، دمای محیط مورد نظر را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده ی ترموستات می رساند.
داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشند که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر متصل شده و قادر به تامین هوای سرد و توزیع آن توسط کانال های اجرا شده داکت اسپلیت به اتاق ها یا سالن در هر واحد آپارتمانی (در داخل سقف کاذب) می باشند.
به طور کلی در کندانسور داکت اسپلیت ها (یونیت خارجی) گاز مبرد خنک می شود و  از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) و از آنجا بصورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت منتقل می گردد. در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محیط داخلی توسط گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده توسط فن (پنل داخلی ) به درون کانال رفت هوا منتقل می گردد.

داکت اسپلیت ها را می توان به دو گروه زیر تقسیم بندی نمود:

  • داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی معمولی (گرید B )
  • داکت اسپلیت کم مصرف اینورتر (گرید A) جهت جلوگیری از هزینه بالای مصرف برق، داکت اسپلیت های اینورتر با رده انرژی A ، طراحی و تولید گردیده اند. در داکت اسپلیت های اینورتر کمپرسور با قابلیت دور متغیر عمل می کند که با کاهش دمای محیط داخلی، دور کمپرسور کاهش و با افزایش دما، دور کمپرسور بالا می رود.

اصولا از داکت اسپلیت ها چه مواقعی و برای چه فضاهایی استفاده می شود؟

استفاده از داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی برای سرمایش و گرمایش آپارتمانهای مسکونی ، اداری ، ویلاها و ... بعنوان یک گزینه لوکس و با هزینه برق مصرفی معادل و یا حتی بیشتر از کولرهای گازی اسپلیت با توجه به محاسبات بار در نظر گرفته می شود. داکت اسپلیت ها عموما به جای چند اسپلیت در یک واحد مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از داکت اسپلیت ها علاوه بر استقلال در تامین سرمایش و گرمایش برای هر واحد از آپارتمان بصورت مستقل، همچنین هزینه های نگهداری و بهره برداری از یک سیستم برودتی به شدت کاهش می یابد. کارشناسان شرکت دماتجهیز می توانند مناسبترین انتخاب از برندهای برتر داکت اسپلیت را بر اساس شرایط فنی و اقتصادی در هر پروژه به شما سازندگان و انبوه سازان گرامی معرفی نمایند.

داکت اسپلیت

برآورد ظرفیت داکت اسپلیت مورد نیاز و ملاحظات جانبی:

  • معمولا هنگام برآورد اولیه ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی مورد نیاز هر آپارتمان در شرایط آب و هوایی مانند تهران و در طبقات وسط ساختمان (که در معرض تابش نورخورشید به سقف در تابستان و سرمای سطح بام در زمستان نمی باشند)، به ازا هر 35 یا 40 متر مربع سطح کلی و ناخالص آپارتمان حدود یک تن تبرید (ظرفیت داکت اسپلیت) در نظر گرفته می شود( هر متر مربع فضای مفید حدود 400 btu/hr ). بنابراین اگر متراژ هر یک از واحد های آپارتمان شما بیش از 120 متر مربع باشد، بهتر است برای هر واحد دو دستگاه داکت اسپلیت مورد استفاده قرار گیرد .همچنین در نظر داشته باشید که هر Btu/hr 12000 معادل یک تن تبرید می باشد.
  • برای آپارتمان های تا متراژ 150 متر مربع نیز می توان از داکت اسپلیت های تک فاز ولی با برق 32 آمپر (برخی برندها) استفاده نمود و نیازی به تقاضای برق سه فاز (از شرکت برق) نمی باشد.
  • در صورتیکه واحدهای آپارتمان شما حتی تا متراژ 200 متر مربع باشند نیز می توانید با استفاده از برق تک فاز ولی 50 آمپر ، از داکت اسپلیت های تک فاز استفاده نمایید.
  • طبق شنیده های کارشناسان ما ، سازندگان برای واحدهای بالاتر از 200 متر مربع موظف به اخذ برق سه فاز بر اساس بخشنامه شرکت توانیر می باشند.
  • یکی از نکات مورد توجه در انتخاب داکت اسپلیت ها ، در نظر گرفتن حجم هوادهی آنها می باشد که معمولا به ازا هر یک تن ظرفیت داکت اسپلیت معادل CFM 400 حجم هوادهی مناسب است. بدیهی است در صورت کمتر بودن حجم هوادهی میزان صدای داکت اسپلیت کمتر و در صورت بیشتر بودن هوادهی ، میزان صدای داکت اسپلیت بیشتر خواهد بود.

  • همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر جهت تعیین ظرفیت داکت اسپلیت مورد نیاز، با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده مراجعه نمائید:
    توجه : جدول برآورد ظرفیت زیر بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضا یا بنای مورد نظر ارائه گردیده است.

     ظرفیت داکت اسپلیت         برای واحد های وسط و همکف (m2) برای واحد های زیر پشت بام (m2)
18000 تا 48 تا 35
24000 تا 65  تا 45
30000 تا 80  تا 55
36000 تا 100  تا 65
48000  تا 140 تا 100
60000 تا 170 تا 125
  • قبل از انتخاب قطعی هر یک از مدل‌های داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی که در ادامه آورده شده است به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آن را با آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.

مزایای استفاده از داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی):

  • کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش
  • حذف سیستم چیلر، برج خنک کننده , موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه
  • امکان استفاده از هوای تازه (Fresh Air) در صورت نیاز
  • حذف رطوبت از فضا و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی و بیماری
  • امکان استفاده از سیستم گرمایش با کویل آبگرم
  • قابلیت نصب داکت اسپلیت برای فضاهای وسیع با کاربری متنوع
  • امکان قراردادن فیلتر تصفیه هوا و نیز کنترل دمای هر نقطه از فضا به وسیله ترموستات و دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوا بصورت مجزا
  • راه اندازی و کاربری آسان داکت اسپلیت ها
  • طول عمر مناسب داکت اسپلیت ها

از دیگر ویژگی های دستگاه های داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حذف کانال‌کشی عمودی و کاهش فضای مشاع مجتمع‌های آپارتمانی
  • انتقال یکنواخت سرما و گرما از طریق کانال های اجراشده در داخل سقف کاذب
  • استقلال برای هر واحد آپارتمانی و در نتیجه کاهش هزینه‌های نگهداری و عدم نیاز به استفاده از تکنسین نگهدارنده
  • نگهداری و تعمیر ساده و ارزان داکت اسپلیت
  • حذف لوله‌کشی پراکنده در کف و سقف واحدها
  • قابلیت نصب افقی در حداقل فضا
    داکت اسپلیت هایسنس

موارد کلی در انتخاب داکت اسپلیت:

  • انتخاب صحیح ظرفیت ، برند و محل نصب داکت اسپلیت
  • تصمیم گیری در مورد استفاده از داکت اسپلیت نوع معمولی یا از نوع اینورتر (اصولاً اینورترها با راه اندازی و تغییر دور آرام کمپرسور دستگاه امکان مصرف کمتر برق و جلوگیری از شوک الکتریکی را فراهم می نمایند)
  • اجرای درست و اصولی کانال کشی و لوله مسی داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی به منظور بهره مندی از بالاترین کارایی سیستم داکت اسپلیت

  • به منظور تعیین ظرفیت داکت اسپلیت مورد نیاز ، ابتدا نسبت به ارسال آخرین پلان معماری واحدها و طبقات ساختمان خود ازطریق فکس یا ایمیل برای کارشناسان دماتجهیز بعنوان مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاههای سرمایش و گرمایش اقدام فرمائید.
  • قبل از انتخاب و سفارش خرید هر یک از داکت اسپلیت ها علاوه بر موضوع ابعاد هواساز یا پنل داخلی , به موضوع تک فاز یا سه فاز بودن برق مورد نیاز آن و همچنین آمپر (A) برق مصرفی آن , با در نظر گرفتن توان و مشخصات کنتور برق واحد خود دقت فرمائید.
  • با توجه به اهمیت بالانس فن هوادهی در عملکرد داکت اسپلیت و ارتباط مستقیم آن با طول عمر بلبرینگ موتور ،بمنظور تداوم بالانس دینامیکی فن هوادهی دستگاه ، نسبت به نصب کاملاً افقی و تراز شده انواع داکت اسپلیت در محل نصب خود نهایت دقت را مبذول فرمائید.
  • در زمان اجرای کانال کشی، محل نصب دریچه های برگشت هوای داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی نسبت به دریچه های رفت هوا دارای بیشترین فاصله باشند.
  • با توجه به اهمیت تعیین دمای هوای داخل و فرمان های قطع و وصل ترموستات جهت کنترل عملکرد فن هوادهی داکت اسپلیت، در برندهایی که در مسیر مکش هوا دارای ترموستات نمی باشند، تعیین محل نصب ترموستات از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین هنگام تعیین محل نصب ترموستات با رعایت ارتفاع 140 سانتی متری از کف ، همچنین ترموستات را در محلی که امکان تابش مستقیم نورخورشید یا جریان هوای خروجی از خود داکت اسپلیت و لوله آبگرم نباشد نصب فرمائید.
  • برای اجرای لوله های مسی در ارتفاع ، به ازاء هر 6 متر طول لوله مسی از یک تله روغن ( OIL TRAP ) استفاده نمائید.
  • بطور کلی هزینه اجرای کانال های توزیع و برگشت هوای داخل واحدها و اجرای لوله های مسی بین داکت داخلی و پنل بیرونی داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی بر اساس فاصله و طول مسیر بین این دو قسمت متفاوت بوده ولی با توجه به سوالات مکرر سازندگان واحدهای مسکونی به عنوان یک براورد کلی می توان هزینه اجرای آن ها را حدود 20 % تا 30% از قیمت اولیه داکت اسپلیت را در نظر گرفت (البته این براورد تقریبی است).


مقایسه داکت اسپلیت با مینی چیلر:

  • با توجه به سوالات مکرر سازندگان واحدهای مسکونی در خصوص مقایسه هزینه تهیه و اجرا و بهره برداری داکت اسپلیت با مینی چیلر (+فن کویل ها) برای هر واحد مسکونی، طبق محاسبه و برآورد و تجربه کارشناسان فروش شرکت دماتجهیز، انجام صحیح برآورد و مقایسه این هزینه ها به عوامل متعددی مانند برند انتخابی، متراژ زیر بنای واحد، محل و چگونگی اجرا و ... بستگی دارد.
    اما در شرایط نرمال طبق برآوردها، هزینه تمام شده خرید، نصب و اجرای سسیستم داکت اسپلیت حدود 40% کمتر از هزینه خرید، نصب و اجرای مینی چیلر (+فن کویل سقفی) برای واحد مسکونی مشابه و با برند مشابه می باشد.
  • در زمینه هزینه های بهره برداری که عمدتا شامل هزینه برق مصرفی + هزینه تعمیرات دوره ای و شارژ گاز مبرد می باشد نیز تفاوت چندانی بین هزینه مصرف برق و دیگر هزینه های بهره برداری داکت اسپلیت و مینی چیلر نمی باشد اما در صورت استفاده از داکت اسپلیت با ظرفیت بیشتر از 3 تن تبرید، در زیر دستگاه در صورت عدم نصب دریچه مکش و طراحی غیر صحیح کانال صدای عبور هوا کاملا جلب توجه می نماید.

روش های تامین گرمایش در داکت اسپلیت ها:

  • کویل آب گرم: در ساختمان هایی که از داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی استفاده می نمایند ، رایج ترین روش تامین گرمایش که در 90 % موارد، مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از کویل آب گرم متناسب با ابعاد دهانه خروجی هر داکت اسپلیت می باشد. در داکت اسپلیت های اینورتر نیز که قادر به تامین سرمایش و گرمایش از طریق کمپرسور دستگاه می باشند، استفاده از کویل آب گرم برای تامین گرمایش توصیه می گردد؛ این روش قادر خواهد بود تا میزان قابل توجهی در هزینه  مصرف برق صرفه جویی نماید.
  • در زمستان آب گرم توسط سیستم حرارت مرکزی ساختمان ( موتور خانه ) و یا پکیج گرمایشی آن واحد تامین گردیده و با ورود به کویل آب گرم داکت اسپلیت ، هوای گرم مورد نیاز آن واحد را تامین می نماید.
  • هیت پمپ: روش دیگرتامین گرما ، استفاده از داکت اسپلیت ها است که مجهز به سیستم هیت پمپ می باشند. هیت پمپ ها علاوه بر مصرف برق زیاد و ظرفیت گرمایش ناکافی در بسیاری از مناطق ، ممکن است در سرمای زیر صفر زمستان موجب یخ زدگی کندانسور گردند.
  • کویل برقی: استفاده از کویل برقی در داکت اسپلیت ها بمنظور تامین گرمایش به ندرت اتفاق می افتد و مصرف برق بالایی را نیز بهمراه دارد. در این صورت جهت سیستم گرمایش نیازی به وجود آب گرم نمی باشد لذا از این مدل در فضاهایی که مجهز به لوله کشی گاز یا موتور خانه مرکزی نمی باشد ، استفاده می گردد.
  • همچنین به خاطر داشته باشید در صورت عدم استفاده از ایرونت اتوماتیک روی کویل آبگرم دستگاه، هر سال در شروع فصل سرما ، کویل آبگرم داکت اسپلیت ها را هواگیری نمائید.


معایب استفاده از داکت اسپلیت ها:

  • در صورتی که زیر دستگاه داکت اسپلیت قرار داشته باشیم ،صدای مشخص فن و عبور هوای مکش دستگاه در بعضی برندهای داکت اسپلیت ها ممکن است زیاد بنظر برسد ، بنابراین بهتر است به هیچ وجه داکت اسپلیت در داخل سقف کاذب اتاق خوابها و اتاق TV و یا نشیمن قرار نگیرد .بنابراین محل مناسب نصب آنها حتی المقدور در بالای سقف کاذب ورودی یا راهروها و فضاهای ارتباطی داخل واحد مسکونی می باشد. (به منظورجلوگیری از ایجاد صدای مزاحم در اتاق های خواب ، بهتر است ظرفیت داکت اسپلیت نصب شده در بالای سقف کاذب راهروی اتاق خوابها بیشتر از 2 تن نباشد.)
  • به هیچ عنوان محل نصب دستگاه داکت اسپلیت ها را در بالای سقف کاذب حمام یا سرویسهای بهداشتی و یا آشپزخانه در نظر نگیرید. همچنین در صورت عدم نصب دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوای ورودی به هر یک از فضاهای آپارتمان (که معمولا هم نادیده گرفته می شود)، کنترل ساده ای روی تنظیم دمای هر یک از فضاها به تفکیک و ایجاد دمای قابل کنترل در هر یک از اتاق ها وجود نخواهد داشت .
  • یکی از محدودیت های استفاده از داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی نصب یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) در فضای خارجی ساختمان است ،اصولاً نصب تعداد زیاد کندانسینگ یونیت ها برای مجموعه داکت اسپیلت های یک مجتمع آپارتمانی یا ساختمان در صورتی که محل نصب این یونیت ها روی بام نباشد می تواند به زیبایی نمای ساختمان لطمه وارد کند و چنانچه امکان نصب آنها در بام ساختمان وجود داشته باشد باید علاوه بر بررسی توانایی امکان ساکشن گاز مبرد از پنل داخلی تا کندانسینگ یونیت نصب شده در بام در ظرفیت مورد نظر ، هزینه های اجرای انجام لوله های رابط مسی و تمهیدات دیگر را نیز باید در نظر گرفت.
  • حداکثر طول لوله های رابط (مسی) بین پنل داخلی داکت اسپلیت تا کندانسور بیرونی براساس ظرفیت و نظر کارشناس بین 10 تا 30 متر می باشد.

داکت اسپلیت



در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات فنی و قیمت های تضمین شده ده ها مدل از انواع داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

سخنی با کارفرمایان ، مشاوران و پیمانکاران محترم پروژه ها :

  • با توجه به تنوع و گستردگی محصولات و برندهای ارائه شده در سایت مرجع دماتجهیز از یک طرف و توانایی این شرکت در ارائه بیشترین تخفیف ها همراه با گارانتی اصلی شرکت ها ( بدلیل ارتباطات و سفارشات مداوم دماتجهیز با تولید کنندگان معتبر ) ، شما می توانید کلیه تجهیزات مورد نیاز سرمایش وگرمایش پروژه خود ، از برندهای مختلف و از جمله انواع داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی را بصورت یکجا از طریق شرکت دماتجهیز تهیه نموده و خود را از دردسر های تماس و پیگیری با شرکت های مختلف معاف نمایید.

  • مجید آیین